13 Outoa Tapaa


Maanantaita kaikille! 

Myrskyinen marraskuinen päivä meneillään ja spooky Halloween takana, joten nyt voisin heittää kehiin vähän mun outoja tapoja. 

1. Nukun korvatulpat korvissa. Aloin jossain vaiheessa nukkua korvatulppien kanssa, etten heräisi jokaiseen vauvan inahdukseen. Se on jäänyt päälle, ja ilman niitä mulla on alaston olo nukkumaan mennessä. 

2. Mä koen jotenkin hirveen tyydyttäväksi antaa kaaoksen maksimoitua ja sitten vasta siivota kaikki ihan tip top kuntoon. Tästä syystä mulla on esimerkiksi tapana siivota sotkut keittiössä vasta, kun oon saanut kaiken valmiiksi, esim. leipoessa tai ruokaa laittaessa. Tä teki mun äidin hulluks välillä, eikä hän voinut ymmärtää, miks mä en siivoo vähän koko ajan. (Mä taas tulin hulluksi, kun hän kulki mun perässä rätti kädessä ja ehti laittaa jääkaappiin takaisin jutut, ennen kuin mä ehdin niitä edes käyttää!) Sinkkuaikoina annoin aina tenttiviikolla kämpän räjähtää totaalisesti ja oikein haaveilin siitä, kun tentit on ohi ja saan tulla kotiin siivoomaan. 

3. Mä rakastan puhtaita lakanoita. Vaihdan meille lakanat noin kerran viikossa, ja niiden lakanoiden pitää matchata. Mua häiritsee, jos meillä on miehen kanssa eri pari lakanat. 

4. Syön kuukausitolkulla aina saman aamupalan tai iltapalan. Mä en tylsisty hirveen herkästi, ja mulla on usein joku tietty vaihe meneillään. Nyt mulla on puurovaihe aamuisin (Valion Mustikkakeitolla - ei se sokeriton!) ja iltapalaksi syön mysliä maidolla. 

5. Mä juon murukahvia. Mestarisekoitusta. Rikoin opiskeluaikoina kerran kahvinkeittimen pannun ja heivasin koko keittimen menemään ja aloin juoda murukahvia. Meillä ei vieläkään ole kahvinkeitintä ja juon edelleen murukahvia -paitsi kahviloissa. Ja kyllä, mun mielestä murukahvi on hyvää. Mutta vähän mua kyllä nolottaa aina tarjota vieraille sitä - ja selitellä tuhannetta kertaa, että meillä ei ole kahvinkeitintä, sori!

6. Mä jätän hammastahnakorkin auki, purkit auki, maitotölkit auki, kaapinovet auki. Mä oon se tyyppi. Mä saatan laittaa suolakurkkupurkin puoliksi kiinni, ja sitten muistan asian siinä kohtaa, kun mies kiroaa keittiössä pitkin lattiaa levinnyttä purkkia. Mä pakkaan välillä reissuun hygieniatuotteitakin niin, ettei ne oo kokonaan kiinni. Mä en tajua, eihän se vaikeaa olisi tehdä hommaa loppuun asti. Mut en mä vaan huomaa tehdä sitä!

7. Mä jätän aina vähän jäljelle, en koskaan ota kaikkea. Jätän yhden keksin pakettiin, yhden palan suklaata kääreeseen, pienen siivun lasagnea vuokaan (ei kuitenkaan tarpeeksi isoa, että olisi kokonainen annos). Juuri yksi päivä tein smoothieta ja jätin pakastemansikkapussiin jäljelle yhden mansikan. Mies ihmetteli, että no mitäs tän kanssa nyt sitten tehdään, että etkö olisi voinut käyttää sitä? Käskin hänen laittaa se pakkaseen - koskaan ei tiedä, milloin tarvitsee juuri sitä yhtä mansikkaa! Mun mies on mua yrittänyt tästäkin tavasta kouluttaa pois, mutta toistaiseksi mä edelleen huomaamattani teen tätä. 

8. Mä en tykkää vastata tuntemattomiin numeroihin. Jätän melkein aina vastaamatta ja soitan takaisin, vasta kun oon tsekannu numeron Fonectasta. Välillä tosin vastaan, koska mulla tulee se fiilis, että ihan varmasti oon nyt voittanut jossain kilpailussa. Lähes poikkeuksetta toisessa päässä on DNA tai Saunalahti. Miks ne soittaa KOKO AJAN?

9. Mä en koskaan istu saunan lauteilla, mä makaan. Raskaana ollessa oli hirveetä, kun makaaminen ei enää onnistunut. Jos oon saunassa julkisella paikalla mietin, että kehtaisko mennä pötköttämään. En mä kyllä oo vielä kehdannut. (Ja aika ällöä se ehkä olis ilman täyspitkää laudeliinaa.)

10. Kun tuun kotiin jostain, niin mun on pakko heti pestä kädet ja sen jälkeen vaihtaa kotivaatteet päälle. En pysty kauppakassejakaan purkaa ennen tätä. 

11. Kotoa lähtiessä, kun oon jo rappukäytävässä ja ehkä oon jo ulkoovenkin laittanut kiinni, koen että mun on pakko mennä vielä tarkistamaan, että liesi on pois päältä. En kerta kaikkiaan luota itteeni, vaikka olisin sen jo kerran tarkistanut. Ja tuplatsekkauksen jälkeen saatan silti myöhemmin alkaa murehtia, että jäiköhän se päälle. Varsinkin, jos kuulen paloautojen sireenien ulvovan jossain.

12. Jos oon yksin kotona - tai kaksin poikani kanssa - saatan huomaamattani olla pimeässä kodissa siihen asti, että mies tulee kotiin. Mua ei välttämättä häiritse, että kämppä on ihan pimeenä yhtä tai kahta lamppua lukuunottamatta. 

13. Mulla on kaikenlaiset johdot ja piuhat aina hirveessä sotkussa ja onnistun vahingossa järjestämään mitä ihmeellisimpiä ja hazardimpia johtoviidakoita kotona. Tyypillinen esimerkki tästä on se, että läppärin johto on kiinni huoneen toisella puolella olevassa pistorasiassa - ei siinä lähimmässä. 

Mitä outoja tapoja sulla on? 


2 kommenttia

  1. Kohta 13:D tulee mieleen sun skattahuoneen lattialla ollut johtokasa:DD joka seuras välillä sun perässä mun huoneeseen haha!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. EIKÄ! Mä ihan unohdin ton. :DD Se oli kyl kans niin järkevää ostaa niin pieneen kämppään jo 50 metriä pitkä piuha. Varmaan lyhyemmälläki ois yltäny sun huoneeseen :DD

      Poista