Taistelu sotkua vastaan + kuulumisia



Joulukausi on alkanut, ainakin meidän kodissa. Oon pikku hiljaa alkanut kaivaa esiin joulukoristeita (tai siis kausikoristeitahan ne on, ainakin kun miehelle puhutaan, eikö? ;) ). Oon huomannut, että puutteita on ja oonkin lähipäivinä selannut eri nettikauppojen joulutarjontaa. Enpä oo mitään vielä tilannut, mut ahh, ihania juttuja! Oon kyllä niin jouluihminen. Tänä vuonna me aiotaan muuten hankkia ekaa kertaa joulukuusi myös omaan kotiimme, vaikka ei täällä aattona ollakaan. Jee!

Joulufiilistelyyn ja tähän vuodenaikaan liittyy mulle myös se, että nyt saa hyvällä omalla tunnolla kotoilla oikein olan takaa. Sytytellä kynttilöitä ja juoda glögiä. Viime päivinä tanskalaisten hyggeily onkin ollut monen huulilla ja somessa on yksi jos toinenkin artikkeli aiheesta pyörinyt. Niitä lukiessa tajusin, että hitsi, mähän oon ollut hyggeily-fani ihan tietämättäni. Nerokasta kyllä. Miksi tehdä muuta kaamosaikana?

No, taaperolaiffi tai yleensäkin lapsiperhe-elämä asettaa omat haasteensa hyggeilylle. Nimittäin koti on kuin pommin jäljiltä vähän niin kuin koko ajan. Pelkästään keittiössä saa tehdä pintojen raivausoperaation parikin kertaa päivässä (ja lattian raivausoperaation, siellä kun sattuu jostain syystä sitä ruokaa olemaan aikalailla...). Liekö syynä kirkasvalolamppuilu, jonka oon nyt aloittanut, mutta oon kokenut, että mulla olisi vähän enemmän virtaa selättää sotkua. Oon siis päättänyt, että koitan roudata niitä tavaroita paikoilleen vähän ahkerammin, että illalla saisi sitten hyggeillä rauhassa. 



Eilen mä siis vajaan tunnin popitin Juniorin kanssa musaa ja me järjesteltiin kotia. No okei, mä. Mutta kyllä toi kaveri osaa jo jotain itsekin tehdä! Ja vaikka mitään muuta ei tehty, kuin sotkua järjestetty, niin ero oli huomattava. Toisaalta jos en jaksa aina sotkua selättää, niin hyggeilyn hyvä puoli on se, että voi laittaa valot pois päältä ja olla pelkässä kynttilänvalossa. Sittenhän ei sotku niinkään näy... 

In other news ollaan vietetty pojan kanssa flunssaista saikkupäivää (tällä kertaa mä olen terveenä) ja hengailtu ihan vaan kotona. Mutta ollut tosi leppoisa päivä yhdessä. Ja illalla odottaa jotain ihanaa, nimittäin meidän seurakunnan Äitien ilta. Tiedossa siis herkuttelua, juttelua ja nautiskelua muiden ihanien äitien kanssa. Jee!

Huomenna on muuten tulossa uusi Itse Rakas -postaus, stay tuned!

Hyvää pikku-lauantaita! Tänään saa kai sitten syödä karkkia ainakin, eiks se pikku-lauantai sitä meinaa? Lauantai-pussi ostoksille siis! 

Huomiseen!

Ei kommentteja