Erossa Lapsesta - Mammailua



Tällä viikolla sain postissa kutsun ystäväni Pre-Baby -juhliin - näitä on odotettu! Ystäväni asuu Jyväskylässä, joten matkaa on sen verran, että saan olla hetken pidempään pois kotoa. Voi että kun odotan innolla! Ja samalla: jännittää!

Poikani on nyt 1 vuotta ja 8 kuukautta vanha ja olen ollut hänestä kyllä erossa, mutta en enempää kuin yön ajan tai noin 12 tuntia. Tätä reissua varten lähden perjantai-iltapäivällä kohti Keski-Suomea ja takaisin on määrä tulla vasta sunnuntai-iltapäivällä - poissa olen siis kaksi vuorokautta. Eroahdistus on iskenyt jo, nimittäin minulle! 

Miten se pikkumies pärjää ilman mua? Mitä jos hänelle tulee kauhea ikävä, eikä hän ymmärrä miksi olen poissa? Entä miten yöt menee, kun äiti tissi ei ole lohduttamassa? Entä mitä jos apua iik. 

Olenkin jo pari kertaa sanonut miehelle, että hei, onko tämä sittenkään hyvä idea? Jos lähtisin vasta vähän myöhemmin tai tulisin takaisin aiemmin tai...

"Ei. Hyvin se menee!" olen saanut vastaukseksi. "Kyllä me pärjätään!"

Ja oikeassahan hän varmasti on. Onhan poika isin kanssa sitten koko ajan ja onhan hän jo aika iso poika. Isovanhempia on sitäpaitsi tarkoitus nähdä molempina päivinä, joten eiköhän hän viihdy ihan hyvin ilman mua. 

Iso huikka kahvia niin eiköhän se siitä!

Mutta on tämä äitiys jännää. Omaa aikaa kaipaa ja mahdollisuutta tuulettua oikein kunnolla. Ja kun sen aika tulee meinaa jänistää! 

Rauhoitu nainen! sanon minä. 


Taidanpa ostaa tänä viikonloppuna junaliput valmiiksi. 


Oletko kokenut koskaan samoja fiiliksiä? 

2 kommenttia

  1. Hyvin se menee :)
    Meidän lapset ovat olleet juuri tuon ikäisinä ekan yön erossa minusta ja se on ollut minusta oikein sopiva ikä. Liian kova ikävä ei ehtinyt äidilläkään tulla. Ja lapset pärjäsivät oikein hyvin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tsempeistä Sirkku, luotan sun vankkaan kokemukseen asiassa! Luulenkin, että tä saattaa äidille olla jännempää kuin pikkumiehelle! Kerron sitten, miten meni! :)

      Poista