Uudet tennarit!

Yhteistyössä Color4Care
Kevät on vihdoin alkanut ja minäpä olen valmis, koska jaloistani löytyy uudet, ihanat tennarit! Eikä ihan mitkä vaan tennarit, vaan todella mukavat sellaiset!

Niin ihania kuin korkkarit ovatkin (let's be honest, en omista tällä hetkellä yhtäkään paria) ja niin söpöjä kuin ballerinat ja wedget ovat, raskausaikana on mentävä aikalailla mukavuus edellä. Mutta sehän passaa, sillä tennarit ovat ilokseni muodissa ja niitä voi hyvinkin yhdistää ihan arkiseen pukeutumiseen. 

Olen itseasiassa jo pitkään etsinyt kivoja tennareita, jotka sopisivat ihan jokapäiväiseen käyttöön, mutta en ole löytänyt sopivia kenkiä. Nuoresta iästäni (winkwink) huolimatta minulla on ehkä vähän ongelmajalat (kiitos Mummo ja geenit!). Minulla on leveä lesti, madaltunut holvikaari ja vaivasenluuvaivojakin, mistä voin syyttää vain itseäni, kun vedin koko yläkoulun halpiskorkkareissa äidin kielloista huolimatta. Olen kokeillut muutamankin isomman merkin vastaavia tennareita, mutta ne eivät ole tukeneet holvikaarta tarpeeksi ja lesti on ollut aivan liian kapea. Ei jatkoon!

Ja raskauden aikanahan olisi syytä todella kiinnittää huomiota siihen, millaisia kenkiä käyttää, olivatpa jalat sitten millaiset vaan. Nivelsiteet löystyvät ja painonnousu aiheuttaa alaraajoille ja nivelille lisäkuormitusta. Ryhti muuttuu, mikä voi aiheuttaa notkoselän. Jalkojen verenkierto voi häiriintyä, joten jalat kärsivät turvotuksesta, kivuista ja väsyvät helposti. Eikä siinä vielä kaikki! Kaupan päälle monella jalka madaltuu ja päkiä levenee, mistä voi seurata kaikenlaisia varvasongelmia (mm. edellämainittu vaivasenluu), ylipronaatio-ongelmia ja koko alaraajan virheasentoja. KÄÄK! 

Olen todella iloinen, että yhteistyöni ihanan Color4Caren kanssa jatkui, sillä heidän tennarivalikoimasta löytyi nyt sellaiset tennarit, jotka sopivat myös minun ongelmajaloilleni. Nämä Scholl Glade -tennarit on loistavat! Believe me, en pystyisi käyttämään niitä, elleivät ne olisi. Ja isona bonuksena tulee se, että ne ovat just sen näköiset, jotka olen halunnutkin. Jotenkin minulla on sellainen fiilis, että nämä tulevat aikalailla olemaan the kengät loppuraskauden ajan. Kengäthän ovat todella kevyet ja pohjallinen on hyvin suunniteltu, joten se tukee jalkaa erittäin hyvin - mikä on tosi jees, sillä etenkin raskaana ollessa kaikenlainen tuki on tervetullutta. Materiaali hengittävää, joten kesähelteetkään eivät minua nujerra! Tosin jos säät jatkuvat näin, niin tuskin joudun ihan hirveästi helteistä kärsimään muutenkaan (valkoiset hiput kuvissa ovat nimittäin lunta ja rakeita). 

Me ollaan lähdössä pian reissuun ja hehkutin jo miehelleni, miten innoissani olen, että voin laittaa siellä päälle tukisukkani (täällä) ja nämä tennarit ja hiihtää menemään! Meikä mamma on valmis turistihommiin! Kylpylässä raaskin kuitenkin ehkä riisua nämä jalasta... 

Ei kommentteja